Maxmodels - czyli jak zostać modelką

Witam wszystkich!
Korzystając z okazji i pięknych zdjęć z ostatniej sesji zdjęciowej, chciałabym się nimi z Wami podzielić, ale nie tylko. Chciałabym również opowiedzieć o moich doświadczeniach z portalem Maxmodels.
Portal Maxmodels został utworzony, aby pomóc początkującym ze strefy artystycznej (fotograf, stylista, wizażysta, fryzjer, model, modelka, projektant itp.) znaleźć odbiorców i dać szansę na pokazanie się. Idea portalu jest naprawdę bardzo fajna. I jak do samej platformy nic nie mam, tak niestety społeczność jest różna.
Początkujące modelki (zazwyczaj młode dziewczyny) nie zdają sobie sprawy z tego jakie niebezpieczeństwo na nie tam czyha. Zazwyczaj "świeżynki" na platformie są zalane morzem komplementów i dodatkowo z każdej strony zalewane oceanem ofert współpracy z najlepszymi kontraktami i ogromnymi sumami pieniędzy. Niestety większość z nich podszywa się pod osoby z agencji, pod fotografów, stylistów, projektantów.
Zazwyczaj czerwona lampka powinna zapalić się, gdy osoba która nie ma żadnych zdjęć na swoim profilu prosi Was o dosłanie więcej zdjęć sylwetki (w bieliźnie) lub o nagranie filmiku. Niestety, gdy się na to nabierzecie skutki mogą być tragiczne. Zazwyczaj po drugiej stronie ktoś udający przedstawiciela agencji już zaciera ręce na nowy filmik, który może wylądować tam gdzie nie powinien. Należy też uważać na propozycje sesji za granicami naszego kraju. Często takie akcje są fałszywe. Nie należy również odpisywać na wiadomości osobom piszącym w innym języku. 
Na portalu określa się w jakim zakresie chce się pracować i warto się tego trzymać. Jeżeli nie chcesz pracować w bieliźnie lub brać udziału w sesji typu akt śmiało to zaznaczaj i podkreślaj. To Ty masz się czuć dobrze i przede wszystkim bezpiecznie na sesji. 

Jak sobie radzę na tym portalu?
Do tej platformy podchodzę drugi raz. Oczywiście na samym początku cała skrzynka zapchana propozycjami współpracy. Najczęściej sprawdzam grunt pisząc, że na sesje poza wybrany teren jeżdżę z chłopakiem dla bezpieczeństwa i dla lepszego samopoczucia. Miałam już wiele takich sytuacji, że na taką propozycję "fotograf" odpisywał chamsko, że chciał mnie samą do hotelu na cały weekend i że skoro odrzucam jego propozycję to odrzucam również szansę na dobre zdjęcia. No cóż jakoś się tym nie przejęłam, bo trafiła mi się piękna sesja zdjęciowa na miejscu z moją koleżanką (dziś podzielę się efektami ;))
Takich osobników, jak wspomniany wyżej zazwyczaj blokuję i zgłaszam. Jeśli już znajdziecie fotografa, którego sprawdzicie i okaże się, że jest okej i umawiacie się na sesję, to na taką sesję najlepiej wybrać się z kimś. Zazwyczaj ci, którym zależy na zrobieniu zdjęć zgadzają się na taką propozycję. 

Oczywiście nie każda propozycja współpracy jest zła. Trafiały mi się naprawdę fajne sesje. Poznałam sporo ciekawych osób, z niektórymi działam dalej. W zakresie mam zaznaczone, jak lubię pracować, w jakim nie chcę i nie zamierzam i tego się trzymam. Weryfikuję dokładnie każdą ofertę współpracy. Odrzucam te, które nie są w moim zakresie i nie naginam swoich zasad nawet, gdy ktoś próbuje mnie manipulować słowami typu: "Modelka bez takiej sesji to nie modelka", "Nic bez takiej sesji nie osiągniesz". To ma być dla mnie zabawa i tak to traktuję. Takie oderwanie od rzeczywistości i zamienienie się w jakąś inną postać na 2h. Bardzo lubię sesje z ciekawym makijażem i jeszcze ciekawszym strojem. Bajkowe, magiczne i opowiadające jakąś historię. 

Jak wybić się na maxmodels?
Myślę, że warto pozostać sobą. Przekazywać ludziom coś swojego, swoje pomysły, swoje propozycję. Jasne, że większość tam chce robić tylko sesje akt, bo "to musi mieć każda modelka, która chce zaistnieć", ale ja uważam, że większe wow zrobi sesja z majestatyczną stylizacją i jeszcze bardziej porywającym makijażem. Bawcie się tam. Realizujcie swoje pomysły. Bierzcie udział w sesjach, w których czujecie się dobrze. I nie traktujcie tego śmiertelnie poważnie. Ktoś na pewno zauważy Waszą kreatywność i pomysłowość. I niekoniecznie trzeba przy tym pozować nago. Można się bawić makijażem, strojem. Im ciekawsza stylizacja tym lepiej. 

I na koniec małe podsumowanie: uważajcie na kogo trafiacie i dokładnie weryfikujcie oferty. Wypytujcie dokładnie o miejsca sesji, o stronę internetową. Sprawdzajcie opinie w internecie na temat agencji. Nie wysyłajcie dodatkowych zdjęć sylwetki ani filmików. Portal jest bardzo fajny, ale również nie jest bezpieczny. 

A teraz przyjemniejsza część wpisu: zdjęcia z ostatniej bajkowej sesji! 
Tym razem współpracowałam z Anią i już teraz zapewniam, że to nie jest nasza ostatnia współpraca. Już wkrótce sporo nowości ;))
Jak zawsze zapraszam na media społecznościowe fotografa:
Facebook: <klik>
Instagram: <klik>

A teraz zapraszam do oglądania! :)

                

         



Makijaż w moim wykonaniu 




Sukienka Lou model Mia 

Dajcie znać w komentarzu czy Wam się podoba! 
Do następnego :)




Komentarze

  1. O kurcze, nie myślałam, że fotografowie piszą w takich sprawach :/ rzeczywiście trzeba uważać :) Ja mogłabym z kolei napisać, jak to wygląda z drugiej strony, bo całkiem ciekawe historie się czasem zdarzają :) Zdjęcia super, no i sukienka piękna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety ciężko trafić na kogoś kto chce zrobić tylko zdjęcia ;c Chętnie poczytam jak to jest od strony fotografa! :) I dziękuje! :)

      Usuń
  2. Trzeba uważać właśnie na sesje sam na sam z fotografem i słusznie zrobiłaś odrzucając ich propozycje. Bardzo dużo nauczyłam się z tego posta, sama nie byłam modelką, nie wiem, czy bym się nadawała, ale Twoje sesje są rzeczywiście przepiękne <3 Kiedyś słyszałam, że są dziewczyny typu MUA na tym portalu, ale nie jestem pewna czy tak jest...

    Pozdrawiam ciepło! :D
    Zoio Moda - Blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ślicznie dziękuję za komentarz <3 Różnych ludzi można tam spotkać :D Również pozdrawiam! :)

      Usuń
  3. Nie tylko na początku, ale zawsze trzeba uważać i ostrożnym okiem patrząc na proponowane oferty. ;) Strasznie słodka sukienka. Ładna, choć nie w moim stylu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście cały czas trzeba uważać :) Skupiłam się głównie na początku, ponieważ było to z mojego doświadczenia, że sama niestety czasem łapałam się na różne rzeczy, właśnie dlatego, że byłam "świeżynką" na portalu :) Dziękuję bardzo i pozdrawiam! :)

      Usuń
  4. Sesja rzeczywiście bajeczna :) Trzeba uważać na takich portalach, bo nigdy nie wiadomo kto jest po drugiej stronie. Dobrze, że odrzuciłaś ofertę od tego fotografa. Skoro chce tylko modelkę bez towarzystwa, to już jest coś nie tak.
    Pozdrawiam!
    My blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję!
      Tak trzeba bardzo uważać!
      Również pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Cudownie :3! Chyba jednak poszukam sukienki na wesele na Lou ;).
    https://modoemi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz